15 December 2011

Kenangan..Mandi Sungai..

Korang pernah tak mandi sungai. Maksud saya tu bukanlah mandi sungai di tempat rekreasi ni tapi mandi sungai yang betul-betul sungai atau tali air.

Kredit to : Kampung Halaman
Macam kat atas tu.. Best woo.. tapi masa saya kecik-kecik mak saya memang sangat sayang kat saya. Jadi saya memang takdak la nak mandi-mandi sungai atau tali air ni.

Dah besaq sikit dan terlepas pandang dari mak barulah saya dapat mandi sungai. First time mandi masa umur 16 tahun. Hampeh kan? Tapi best. Memanglah ada bau sikit airnya tapi saya nih orang bendang, tak kisah punyer..

Kali kedua masa dah belajaq kat Perak. Ikut kawan balik Batu Kurau. Batu Kurau kat mana adik-adik? Perak! Ok pandai..

Memang bestlah. Kawan ajak mandi sungai. Walaupun sungai tu nampak dalam tapi ayaq dia jernih. Dengan sejuknya. Fuh..

Sekarang dah beranak 3 ni saya dah malu. Walaupun pergi tempat rekreasi sangat jarang saya mandi. Sejak kahwin lagilah kiranya saya memang jarang mandi kat tempat rekreasi. Malu. Rasa macam ada je mata memandang.. Jadinya semua hanya tinggal kenangan.

Korang ada tak kenangan macam ni?

Our Family..

Daisypath Anniversary Years Ticker