26 November 2010

Kiroro..

Owh..apakah tajuk..?

Sebenaqnya lama dah duk cari lagu nih..tapi tak bersungguh. 1 hari tu..tgh balik kerja, abby pasang lagu nih kat sinar.. tunggu sampai habih nak tau penyanyi dia.. dapatlah sudah.. mulalah pulak pencariannya dlm youtube.. ape lg download la.

Lagu dia? klik sini.. (makcik takmau la jadi tukang seperate lagu tanpa lesen..kang kena tangkap..kesian makcik ha..bukan ada det nak bayaq saman ni..) tapi kalau kes sampai mengidam nak lagu nih..buleh habaq mai emel..makcik post pi..

lirik dia..

Kiroro - Mirae Lyrics

Hora ashimoto wo mite goran
Kore ga anata no ayumu michi
Hora mae wo mite goran
Are ga anata no mirai

Haha ga kureta takusan no yasashisa
Ai wo idaite ayumeto kurikaeshita
Ano toki wa mada osanakute imi nado shiranai
Donna watashi no te wo nigiri
Isshoni ayundekita

Yume wa itsumo sora takaku aru kara
Todokanakute kowai ne dakedo oitsuzukeru no
Jibun no sutori dakara koso akirametakunai
Fuan ni naruto te wo nigiri
Isshoni ayundekita

Sono yasashisa wo toki ni wa iyagari
Hanareta haha e sunao ni narezu

Hora ashimoto wo mite goran
Kore ga anata no ayumu michi
Hora mae wo mite goran
Are ga anata no mirai

Sono yasashisa wo toki ni wa iyagari
Hanareta haha e sunao ni narezu

Hora ashimoto wo mite goran
Kore ga anata no ayumu michi
Hora mae wo mite goran
Are ga anata no mirai

Hora ashimoto wo mite goran
Kore ga anata no ayumu michi
Hora mae wo mite goran
Are ga anata no mirai
Mirai e mukatte
Yukkuri to aruite yuko

Apolah maksud lagu nih kan? carilah makcik boyot nih pun..bukan apa..dah mengaji sekolah kampung nih.. mana ada belajaq bahasa jepunkan.. dak gitu? adalah satu orang nih dah post maksud dia dlm bahasa inggeris..

maksud dia..lebih kurang katanya..

* Look, look at your feet.
That is the path you walk.
Look, look in front of you.
That is your future.

My mother showed me so much kindness.
Embracing love,
she encouraged me again and again to walk forward.
Back then, I was still too young
to understand the meaning of her words.
Nevertheless, she held my hand
and walked together with me.


My dreams are always as high as the sky.
It's frightening to know that they're so out of reach, isn't it?
But I must keep chasing after them.
This is my own story, so
I don't want to give up.
When I was troubled by doubt, she held my hand
and walked together with me.

# Sometimes I hated such kindness.
I was so disobedient to my mother, who is far away from me now

Let's walk
toward the future, slowly but surely.

Rujukan : sini. Betui ke idak? harap2 betuilah kot..

Nih makcik alih ke bahasa ibunda orang kampung makciklah kan..

Tengok, tengok pada kakimu
Disitu kamu berjalan
Tengok, tengok didepanmu
Disitulah masa depanmu

Ibu saya menunjukkan kebaikan yang sangat
Kasih suci
Dia menyokong saya berkali-kali untuk berjalan ke depan
Walaubagaimanapun, saya terlalu muda untukmemahami
Akhirnya, dia memimpin saya berjalan bersama

Mimpi saya setinggi langit
Sangat menakutkan untuk mengetahui yang ia terlalu jauh untuk dicapai
Tapi saya terus juga menggapainya
Ini kisah saya jadi
saya tidak mahu berputus asa
Bila saya diragukan, dia memegang tangan saya
dan berjalan bersama saya

Kadangkala saya bencikan kebaikan
Saya telah mengingkari ibu saya, yang telah jauh dari saya sekarang

Mari melangkah
ke arah masa depan, perlahan tapi yakin..

Syukur.. lepas tahu maksudnya, ini bukan lagu cinta yang meleret2..rupanya lagu ni untuk ibu..
Patutlah makcik suka lagu ni.. Dan2 teringat kat mak.. betullah mak dah jauh dari saya..

**entry paling takdak paedah tahun 2010..hahaha.. pasai apalah buh pasai lagu pulak nih? Ampun kenkawan..saya juga manusia biasa..ada jugak rasa nak dihiburkan dengan lagu2 semasa (semasa ka lagu nih..rasa macam dah lama..hahaha)

Our Family..

Daisypath Anniversary Years Ticker
Lilypie
Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers