22 April 2011

Nikmat KurniaanNya..


Sewaktu merenung matanya sambil dia menikmati kurniaanNya yang ada pada ibunya. Hati diruntun sayu. Jernihnya mata Aliya membuatkan saya hampir menitik airmata. Betapa ramainya ibu dan ayah yang inginkan anak dan berusaha untuk mendapatkannya... dan betapa ramainya anak-anak yang dibuang dan didera tanpa belas kasihan..


Bagaimanalah baby sekecil Aliya yang diletakkan dilongkang, di dalam semak..menangis meraung, mengharap simpati.. Sedangkan manusia dewasa juga takutkan binatang seperti anjing, inikan pula baby yang langsung tiada daya. Manakala si ibu berlalu tanpa rasa.. dimana hati lembut seorang ibu? Apakah yang mendorong mereka menjadi sekeras besi setelah melalui saat getir melahirkan seorang anak?


Membesarlah sayang dengan tiap titis air susu ibumu. Nikmatilah kurniaanNya sementara masih mampu. Ibu akan sedaya upaya membesarkan kalian dengan kasih sayang..

p/s Terima kasih Ya Allah kerana masih memberi peluang untuk saya merasai nikmatnya melahir, menyusu dan membesarkan anak-anak walaupun apa yang telah saya lakukan selama ini tidaklah setimpal dengan apa yng kau telah berikan...Alhamdulillah..

Our Family..

Daisypath Anniversary Years Ticker